Nowoczesny podręcznik Matematyka 2 dla uczniów liceum i technikum

Dla wielu uczniów szkół średnich nauka matematyki jest ważna z punktu widzenia kontynuowania kształcenia na studiach. Przygotowanie do matury wymaga systematycznej pracy przez kilka lat. Młodzi ludzie powinni nie tylko umieć rozwiązywać problemy matematyczne, ale także rozumieć zastosowania wzorów przekazywanych na lekcjach. Zajęcia może ułatwić i uatrakcyjnić podręcznik “Matematyka 2” oferowany przez znane wydawnictwo Nowa Era. Jest to książka, która powinna być brana pod uwagę do używania przez każdego nauczyciela, który chce przekazywać wiadomości w ciekawy sposób.

Nauka metodą krok po kroku

“Matematyka 2” to podręcznik przygotowany przez zespół autorski aż 5 osób. Oto ich nazwiska:  Wojciech Babiański, Lech Chańko, Joanna Czarnowska, Grzegorz Janocha i Dorota Ponczek. Autorzy położyli duży nacisk na to, aby wiedza była prezentowana nietypowo i przekazywana w małych porcjach. Dzięki temu uczniowie mogą uczyć się na zasadzie metody krok po kroku, bez nadmiernego obciążania obowiązkami. Stałe rozszerzanie wiadomości powoduje, że wraz z biegiem czasu młody człowiek zaczyna zauważać powiązania pomiędzy poszczególnymi zadaniami. W końcu układają się one w skomplikowane układy pozwalające na przygotowanie do egzaminu maturalnego.

Powtarzanie i ugruntowanie wiedzy

Podręcznik “Matematyka 2” zawiera powtórzenie wiadomości z poprzednich lat nauki. Dopiero w następnej kolejności wprowadza nowe definicje i twierdzenia. Dzięki temu uczeń może ugruntować wiedzę i łatwiej zapamiętać nowe informacje. Pomaga w tym także kolorystyka używana na poszczególnych stronach, która sprzyja wyróżnianiu najważniejszych fragmentów tekstu.

Samodzielna praca w szkole i w domu

W książce znajdziemy dużą ilość ilustracji oraz nawiązań do czynności znanych z codziennego życia. Dla wielu uczniów jest to niespotkane podejście do tematu, które może inspirować do samodzielnego poszukiwania nowych metod rozwiązywania zadań. “Matematyka 2” jest więc także pomocą dla nauczyciela, który chce zachęcić swoich podopiecznych do wzmożonej pracy zarówno na zajęciach w szkole, jak i w domu.